Завдання
5 клас (Історія)
ДАТА: 25.05.2020р.
Додаткові заняття: 29.05.2020р.
Складний (розгорнутий) план
5 клас (Історія)
ДАТА: 25.05.2020р.
Підсумкова контрольна робота за ІІ семестр
І рівень (по 1 б.)
1. Найвідоміший український
історик. Автор 10-томної «Історії України –Русі».
А Б.Хмельницький;
Б М.Аркас;
В М.Грушевський;
Г Я.Грицак.
2. Палац - це?
А освітня споруда
Б велика парадна будівля, де жили правителі держави
В укріплена
споруда, що має оборонне значення
Г висока оборонна вежа
3. Як називається тип господарства,
за якого продукти праці виробляються для задоволення власних потреб, а не для
продажу?
А відтворювальне
Б натуральне
В привласнювальне
Г товарне
ІІ рівень (по 1 б.)
4. Дайте визначення таким поняттям:
Місто-
________________________________________________
Історична карта-
_______________________________________
5. Завершіть речення.
А) Де була
найбільша книгозбірня (бібліотека) за часів Ярослава Мудрого? _________
Б) Коли, хто і де
започаткував книгодрукування в Україні? _____________________
6. Назвіть чотири історичні діячі України.
___________________________________________________________________
ІІІ рівень (по 1 б.)
7. Розв’яжіть хронологічну задачу.
Приблизно 6 тис. років тому поблизу
сучасного села Трипілля, що на Київщині жили люди. Обчисліть в якому тисячолітті проживали трипільці.
8. Про кого з князів іде мова в документі?
«Заложив … город – великий Київ,
а в города цього ворота є Золоті. Заложив він також церкву святої Софії,
премудрої божої, митрополію…».
9. Впізнай діяча. Запиши кілька відомих тобі фактів про нього.
ІV рівень (3б.)
10. Зіставте одяг молоді минулого і сучасності. Запишіть свої міркування:
- який одяг є зручнішим для людини? що вплинуло на зміну моди? чи
буде зручно сучасній людині в одязі 19 ст.? які елементи традиційного одягу є популярними
в наш час?, чому?)
Додаткові заняття: 29.05.2020р.
Тема: Складання плану до тексту
Складний (розгорнутий) план
1. Уважно прочитати назву теми плану, текст параграфа.
2. З’ясувати зміст матеріалу в цілому.
3. Відібрати текст, який висвітлює тему, з якої потрібно скласти план.
4. Продумати, сформулювати й записати головні, на ваш погляд, думки тексту.
5. Виділити 2—3 провідні ідеї (думки) і перегрупувати матеріал так, щоб він відповідав цім ідеям.
6. Порівняти головні думки між собою і записати їх у вигляді основних пунктів.
7. Знайти положення, які розкривають, пояснюють, висвітлюють кожну з виділених вами головних ідей і записати їх у вигляді підпунктів плану.
8. Перевірити, чи розкриває план тему, чи є у ньому своя логіка і завершеність, яка дозволить вам краще засвоїти матеріал, уявити картину історичної події, зрозуміти причини історичних подій і явищ, зробити висновки.
ДАТА: 25.05.2020р.Розділ 6: Усе має минуле
Тема: Застосування
досягнень науки й техніки у виробництві та його наслідки. Наука та освіта.
Параграфи 22,23
Розділ 6: Усе має
минуле
Тема: Праця і
господарство: колись і сьогодні
Параграф 21.
Сторінка 123
завдання 7 письмово
Додаткові заняття:15.05.2020р.
Тема: Як скласти план до тексту?
План - найкоротший
запис логічної структури тексту із зазначенням опорних пунктів у розгортанні
теми, переліком питань, на які в тексті дають відповідь. Це своєрідний шлях
через текст від факту до факту, від думки до думки. У ньому обов’язково
фіксуються усі структурні частини джерела: вступ, основна частина, висновок.
Простий план
1.
Уважно прочитати назву теми плану, текст параграфа.
2.
З’ясувати зміст матеріалу в цілому.
3.
Відібрати текст, який висвітлює тему, з якої потрібно скласти
план. .
4.
Розділити текст на завершені за змістом частини, визначити в них головну
думку.
5.
Продумати, сформулювати й записати ці головні думки у формі питальних або
називних речень, або ж цитат (пункти плану).
ДАТА: 04.05.2020р., 18.05.2020р. Розділ 5: Дослідники історії
Тема:Історичні праці про Україну та їх автори
Параграф 20.
А) Руські літописи. "Повість минулих літ" літописця Нестора
Б) Козацькі літописию Літопис Самійла Величка
В)Історичні праці ХІХ-початку ХХ ст. "Історія України-Руси" Михайла Грушевського.
В)Історичні праці ХІХ-початку ХХ ст. "Історія України-Руси" Михайла Грушевського.
Практична робота (у зошити)
Мета: Зіставити й пов'язати вибрані факти з історії України, рідного краю і своєї родини. (у зошити).
Хід роботи (у зошити)
Рекомендації для учнів щодо виконання практичної роботи
Учні вже вивчили різні періоди історії
України (9-18 параграфи). Вони знають, що історія нашої країни пов’язана з подіями рідного краю (Запорізька
область). Тепер потрібно пов’язати ці події з історією своєї сім’ї.
Учень в декількох
реченнях на основі одного періоду нашої історії зв’язує історії сім’ї,
краю та країни.
Наприклад: 1) Період Другої світової війни можна пов’язати з звільненням
Мелітопольського району від фашистів та розповіддю дідуся (бабусі) про їх
службу у лавах Червоної армії чи партизан, або праці в тилу тощо.
2) Період Проголошення незалежності
України пов’язати з життям батьків. Вони десь працювали, на
якихось підприємствах, агрофірмах тощо. Опишіть якісь моменти, пов’язані з
рідним селом. Ось буде й прив’язка до історії рідного краю.
ДАТА: 27.04.2020р. Тема: Головні цілі пізнання минулого.
Параграф 19.
Сторінка 108, схема "історична подія" - переписати у зошити
Сторінка 109, поняття та схема "Співвідношення між подіями, явищем і процесом" (червона рамка) - переписати у зошити
Додаткові завдання: 17.04.2020р.
Тема: Робота
з писемними джерелами
Уявити викладання історії у
старших класах без використання писемних джерел взагалі неможливо. Якраз для
цих учнів історичний документ є основою для того, щоб розвивати вміння критично
аналізувати текст, навички оцінювання суспільних явищ і процесів, життєвих,
соціальних , інформаційних навичок.
1) Прочитай назву документа . Хто автор? Коли і де написаний?
2) Який зміст документа ( розповідь, універсал, закон,
інструкція тощо.)
3) Які завдання ставиш перед собою?
4) Уважно прочитай текст документа.
5) З’ясуй незрозумілі поняття , значення окремих слів.
6) Проаналізуй , чи зрозумів текст документа.
7) Виконай поставлене завдання.
Завдання :
1) Дай характеристику подіям, особам, історичним явищам , про
які йдеться.
2) Виділи зі змісту найголовніше і запиши в зошит.
3) Зроби свої висновки щодо змісту документа.
4) Зроби конспект документа у вигляді :
а) тез; б) плану; в) окремих цитат; г) хронологічної таблиці.
ДАТА: 13.04.2020р.
ДАТА: 06.04.2020р. Тема: Революція Гідності
1) Параграф 18 читати, переказувати
2) сторінка 105 завдання 5 письмово
Тема: Робота
з візуальними історичними джерелами
Історичні джерела –
це письмові документи, предмети, будівлі та інші пам’ятки, які відображають
історичні події, явища та дають можливість досліджувати минуле людей.
Візуальні
історичні джерела
Градація візуальних
історичних джерел:
1.Фотографії
2.Графічна статистика
(графіки,діаграми)
3.Карикатури
4.плакати
5.реклама
6.діафільми
7.відеофільми
8.кінофільми
9.твори
образотворчого мистецтва
ДАТА:30.03.2020р. Тема: Проголошення
незалежності України
1)
Параграф
17, читати, переказувати батькам зміст параграфа.
2)
Виписати
у зошити основні дати – червоний прямокутник сторінка 100
Додаткові заняття: 20.03.2020р.
Тема: Робота з контурною картою
Тема: Робота з контурною картою
https://www.youtube.com/watch?v=YCy1wtTm9-4 – посилання на відео-матеріал
https://www.youtube.com/watch?v=JVtteAswAVw – відео-матеріал
ДАТА:16.03.2020р. Тема: Новітня Україна: на шляху до незалежності. Друга світова війна
1)Параграф 16
читати, переказувати.
2)Заповнити робочий
лист за зразком (параграф 16): у зошиті пишемо за зразком
Робочий лист
Дата початку та кінця Другої світової
війни:__________________________________
Дата нападу Німеччини на СРСР: __________________________________________
Історичні особи:______________
______________
______________
______________
______________
______________
|
3) сторінка 95 завдання 9 письмово.
Комментариев нет:
Отправить комментарий