понедельник, 30 марта 2020 г.

Пам'ятка для роботи з свідченнями очевидців
1. Хто є автором спогадів? 
2. Чи є у спогадах інформація, яка дозволяє зрозуміти час, місце, обставини того, про що розповідає свідок?
3. Як ви вважаєте, скільки могло бути років автору на той час, про який він згадує?
4. Які почуття охоплюють автора, коли він згадує події, які йому довелося пережити? На підставі чого ви зробили такі висновки?
5. Чи співпадають спогади очевидця з іншою інформацією? 
6. Які почуття викликав у вас прочитаний текст?
7. До яких висновків ви дійшли, працюючи зі спогадами очевидця? 
Пам'ятка для роботи з писемними джерелами
1. Ознайомтесь із джерелом та визначте вид документа:
- запис у щоденнику;
- лист, приватний чи офіційний;
- спогади;
- публічне звернення чи заклик;
- політичний документ (звіт, протокол, резолюція, урядова декларація тощо);
- дипломатичне послання, акт, нота;
- уривок з історичного дослідження. 

2. З’ясуйте, хто створював це джерело? Яким був чи є соціальний статус автора?
3. Коли джерело було створене? Як характерні риси історичного часу знайшли своє відображення в тексті документу? Чи був документ написаний у той час, коли сталася подія, відразу після неї чи декілька днів, тижнів, місяців чи навіть років потому?
4. Яка політична, національна, етнічна, службова приналежність автора? Яким чином це впливає на його ставлення до подій?
5. Чи є у документі інформація, яка підтверджує, що він базується на особистому досвіді чи на причетності автора до згадуваних подій?
6. Автор просто повідомляє про ситуацію, передає інформацію або описує те, що сталося, чи ж документ містить також погляди, висновки і рекомендації? Чи намагається автор дати об'єктивний і осмислений опис того, що сталося? 
7. Чи можна довіряти авторові? Чому? Чи є текст тенденційним, тобто чи є в ньому явні ознаки упередженості чи перекручування? 
4. Дайте характеристику подіям (особам, історичним явищам), про які йде мова в джерелі.
5. Наскільки достовірно, на вашу думку, описані в джерелі події (особи, історичні явища)?
6. Зробіть власні висновки.
Пам'ятка для роботи з відеоматеріалами
Опис
1. Опишіть, що ви побачили переглядаючи відео. Зверніть особливу увагу на деталі.
2. Які об'єкти попали на передній план, а які залишилися на задньому? 
3. Що робили, чим займалися люди, які попали в об'єктив кінокамери?
4. Зверніть увагу на зовнішність, рухи, вираз обличчя людей.
5. Які деталі переглянутого відео вам запам'яталися найбільше? Чому?
Інтерпретація
1. З якою подією чи історичною особою пов'язане відео? Що дало вам можливість зробити такий висновок?
2. До якого часу відноситься знятий відеосюжет? Чому ви так думаєте?
3. Чи змінилося ваше уявлення про історичні події після перегляду відео? Якщо змінилося, то що саме і чому?
4. Що нового ви дізналися про історичні події з відеосюжету?
5. Які емоції і почуття закарбував кінооператор? Чому саме ці події зацікавили його в першу чергу?
6. Якою ви уявляєте собі психологічну атмосферу історичної події, закарбованої на відео?
Висновки 

Сформулюйте висновки, до яких ви дійшли після опрацювання відеоматеріалу.  

Комментариев нет:

Отправить комментарий

Все українська школа онлайн Посилання по класах 5 https://www.youtube.com/watch?v=HxWKWeoTxic&list=PLFVSJgZgf7h81g_P2Gu7lIgJ_HO...